Hyväntekeväisyyskampanjalla 15 000 euroa luonnonsuojeluun
–
Luonnossa liikkumisen hyvää tekevä vaikutus inspiroi ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteita valmistavaa Dermosilia lahjoituskohteen valinnassa.
Dermosil ohjaa Goodwill-tuotesarjansa myynnistä 30 prosenttia hyväntekeväisyyteen. Luonnonsuojeluliitto valikoitui kesän ja alkusyksyn kampanjan lahjoituskohteeksi. Kysyimme Dermosilin toimitusjohtajalta Suvi Markkolta lahjoituskohteen valinnasta.
”Viime aikoina luonto on ollut mukana monen arjessa vahvemmin kuin koskaan ennen tarjoten iloa, rauhaa, lohtua ja hyvää mieltä uuden haastavan maailmantilanteen edessä. Haluamme yrityksenä olla mukana turvaamassa monimuotoisen ja hyvinvoivan luonnon säilymisen,” Markko kuvailee.
Luonnossa liikkuminen ja luonnon arvostus ovat lisääntyneet. Silti harvempi tietää, että Suomessakin luontoa uhkaa monimuotoisuuden köyhtyminen.
Markko kertoo, että Dermosil pyrkii omassa toiminnassaan ottamaan ympäristövaikutukset huomioon.
”Vastuullisten valintojen tekeminen on meille itsestäänselvyys. Osaltaan siihen kannustaa pääkonttorimme ikkunoista avautuva maisema Merenkurkun saaristoon, joka on Unescon maailmanperintöalue. Tulemme jatkossa valmistamaan suurimman osan saippuoistamme täällä synnyinpaikallamme Korsnäsissä. Tavoitteena on minimoida tuotteiden hiilijalanjälki”, Markko kertoo.
Juhannuksesta syyskuun loppuun kestäneen kampanjan aikana kertynyt lahjoitus käytetään monimuotoisen suomalaisen luonnon suojeluun.